sobota 12. května 2012

8.5. Šišťáci na Špičáku

 Předpověď počasí vypadala více než dobře, takže jsme v naší obvyklé Skype debatě rozmejšleli, kam to jen zítra poslat. Dle Mikyho povídaček, to byl právě on, co vybral šumavský Špičák (je zde však fáma, že je to jen povídačka a přišel jsem na to já - pozn.autora). Každopádně hlavně že jsme vyjeli. Složení autoparamobilu bylo Miky, Standa a Jirka, přičemž privilegium jet vzadu připadlo na Stanislava.

Koukolovka cestou
 Cestou míjíme Koukolovku a přemejšlíme, jestli si Pláťas i v tomhle mraku bude brousit ten svůj terén. Po dálnici si jedeme v klídku za doprovodu kapely Sanšajn, ale jakmile vidíme ty šumavský buchty na nebi, plyn jde až na zem a jsme tam v cuku letu. Cestou se tedy ještě po vzoru Ondry Forsteho stavíme pro přeletové pivko aka Forsten Beer.

  Pod kopcem v 11:30, start ve 12 - tak zněl plán, realita byla o půl hoďky dále. Auto necháváme pod sjezdovkou a čeká nás strastiplná cesta nahoru. Našťestí se na sjezdovce válí ještě trocha sněhu, tak jsem si zadováděl a začal jak malej Mikyho koulovat - moc se toho nechyt, čekal jsem od něj taky troška srandy.
Standův start

 Já dělal chrousta naposled, takže se losovalo mezi Mikym a Standou. Standa "vyhrál" a skočil do toho. Hledal, hledal... až našel a vzal bidlo hned pod základnu. Není na co čekat, za chvilku jsme byli za nim.

Jirka


  Zde je asi moment, kdy by se měl vypravěč rozdělit na 3 díly a každý pilot by měl popsat let ze svého pohledu ...

Základna 2340 amsl
Jirkův polet :
 Do vzduchu skáču jako poslední. Samozřejmě jsme si při briefingu na startu řikali, že to chce poslat hned doprava... před startem chytám slabej stoupák a posílám to po větru doleva (jak u debilů!). Co termika nechtěla, stoupák mizí a terén se začíná zvedat... vyklesávám do rotoru, kde si pohrávám s křídlem a snažím se přiblížit Maurerovi. S obtížema se zvedám pod základnu a mířím směr Christov, kde už si fotim přistání. Ale najednou nademnou Miky - v tu chvíli jsem věděl, že se musim zvednou za každou cenu a daří se. Posílám to i s malou vejškou za nim, protože vidim, že tam něco bublá. Než tam doletim je to pryč a já, jak by řekl Miky, kopu hlínu, zatímco on to posílá víc do rovin.
Christov
V tu chvíli se mi ztrácí z dohledu, ale jaká to byla paráda, když ho za hodinu vidím na zemi. Euforie však netrvá dlouho, protože slyším Lkáčko, jak mi hlásí nějakej prostor. Takže jsem ho jen bokem na vítr olíznul a přistávám vedle něj v Jarově.

 Pak už jen vyrazit k silnici, otevřít Forsten Beer a čekat na svoz.

Celkem z toho bylo parádních 47 kilásků. Odkaz na přelet tuť : xcontest


Standův FAI : ... bude doplněno 

Mikyho let : ... bude doplněno 


 Další fotky a videa jsou opět v galerii na Picase.







Žádné komentáře:

Okomentovat