![]() |
Zobrazit na mapě |
Přístup na start
Na start se dostanete buď z obce Karlík nebo z vesnice Vonoklasy. Druhá varianta má tu výhodu, že se nemusíte škrábat hned zpočátku do kopce, avšak výstupem budete končit nebo musíte přistávat na menším prostoru nahoře za stromama (myšleno lehce v rotoru). Při plánovaném odletu je nejspíše vhodnější nechávat auto dole, jelikož se bude určitě lépe dostávat do Dobřichovic a poté na Karlík.
Start
Startuje se z velmi kamenitého podkladu neboť koberec bývajivší zde dříve je nenávratně shrnut pod start. Místo na start je rozhodně pouze pro jeden kluzák a je zapotřebí si dávat pozor na volnost šňůr a případně rychle rušit start, jelikož stromy ač nevysoké jsou velmi blízko.
V případě startu na více východní vítr je ve vzduchu trošku bordel, jelikož svah vedle startu vystupuje více do popředí.
Místní létání
Pokud se vám podaří odstartovat, máte před sebou asi 110 m převýšení a dost času na to najít stoupák. Terén se nachází v TMA II Praha (3500 ft AMSL / FL 165). Při létání v okolí kopce je potřeba si dát pozor na elektrické vedení protínající kopec - je vidět ze startu.
Přelety
Jak již bylo výše zmíněno, startuje se již v omezeném prostoru, proto je na místě předletová příprava. Při pohledu do letecké mapy zjistíme, že na SZ se mimo předpokládaného prosturu TMA I Praha (2500 ft AMSL / 3500 ft AMSL) nachází také letiště LKBU (ATZ letiště Bubovice) - mapa. Průlet tímto územím je potřeba si předem dohodnout s řídícím provozu LKBU - kontakt. A opravdu předem, jelikož letadla jsou přibližována právě ze směru Karlík. Z mapky je též patrné, že obletět prostor je možné pouze "předem" přes Řevnice nebo stopou jižněji.
Před vyjednáváním průletu zónou ATZ ještě doporučuji nahlédnout na plán odstřelů v nedalekém lomu Čeřinka a případně se tomuto místu obloukem vyhnout. - plán odstřelů
Jirka
Žádné komentáře:
Okomentovat